Nouveau V12 Lamborghini

Discussions générales sur l'automobile. Actu, news, et autres infos.
Répondre
Avatar du membre
Froggy
Administrateur du site
Administrateur du site
Messages : 24686
Enregistré le : 03 sept. 2009 14:27
PS3 ID : FroggySGN
Canton : Valais
Véhicules : Civic Type R FK2 GT
NSX NA1 Fun
Localisation : VS / CH
Contact :

Nouveau V12 Lamborghini

Message par Froggy » 17 nov. 2010 16:40

Le nouveau V12 de Lamborghini!

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Engineering marvel. V12, 6.5L 700HP, 8250 RPM, 508 pound-feet is available at 5,500 rpm. Engine weights 518 pounds.
Firing sequence of the V12: 1 12 4 9 2 11 6 7 3 10 5 8.
The successor for the Lamborghini Murcielago is just around the corner and with it a new V-12 engine, the latter of which has been revealed today along with a new automated manual gearbox dubbed ISR. Still displacing 6.5-liters, the new V-12 engine has been redesigned from scratch and is rated at 700 horsepower and 508 pound-feet of torque.

Twelve-cylinder engines are fundamental to the legendary Lamborghini brand--in the past and in the future. The very first model by Ferruccio Lamborghini, the 350 GT, appeared on the market in 1964 with a V-12 powerplant that was extremely innovative for its day. Miura, Espada, Countach, Diablo and, most recently, Murcielago are just a few of the supercars to have been built in Sant'Agata, all with V-12 engines.

The key difference between the new engine and previous designs is its low weight and reduced--for a supercar--fuel consumption. At 518 pounds, it is relatively lightweight. Its peak power rating of 700 horsepower arrives at 8,250 rpm, while maximum torque of 508 pound-feet is available at 5,500 rpm.
For optimum weight, the crankcase and the four-valve cylinder heads are made from aluminum-silicon alloy. The short-stroke layout ensures high-revving performance and very low internal friction. A lengthy process of fine tuning perfected the thermal management system for the high-performance power unit, as well as the oil circulation system with dry-sump lubrication. The intake system with four individual throttle valves is highly complex--a well-rounded torque curve and strong pulling power across the rev range the reward.

Not only was it developed entirely in-house by Lamborghini, it's also manufactured from start to finish at the automaker's headquarters in Sant'Agata Bolognese. Highly qualified specialists assemble the engines by hand, with every single one then tested extensively and finely calibrated on an engine test bed.

As for the new transmission, Lamborghini claims the automated manual can match a dual clutch transmission for shift times thanks to Independent Shifting Rod technology--hence the name, ISR. Instead of taking place in series, as with a conventional gearbox, shifting can occur virtually in parallel. While one shifting rod is moving out of one gear, the second shifting rod can already engage the next. Moreover, the transmission weighs only 174 pounds--a distinct benefit, even against comparable dual clutch units, which are considerably heavier.


SkY-HawK a écrit:
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!! :rofl:

Avatar du membre
Leandro
Courseur
Courseur
Messages : 1537
Enregistré le : 19 janv. 2010 21:58
PS3 ID : DJ_LELE
Canton : FR
Véhicules : Honda Civic EG6 + Evo 9 Ralliart
Localisation : Fribourg

Re: Nouveau V12 Lamborghini

Message par Leandro » 17 nov. 2010 17:50

vais le mettre ds mon EG ahahah il rentre easy lol


--------------------------------------------- JDM ---------------------------------------------
Image
--------------------------------------------- JDM ---------------------------------------------

Avatar du membre
fanhonda
Courseur
Courseur
Messages : 1847
Enregistré le : 29 sept. 2009 20:14
Canton : fribourg
Véhicules : Honda civic type R fk2 gt blanche
Localisation : corminboeuf

Re: Nouveau V12 Lamborghini

Message par fanhonda » 17 nov. 2010 20:05

d'origine audi ce moteur non?



Avatar du membre
Froggy
Administrateur du site
Administrateur du site
Messages : 24686
Enregistré le : 03 sept. 2009 14:27
PS3 ID : FroggySGN
Canton : Valais
Véhicules : Civic Type R FK2 GT
NSX NA1 Fun
Localisation : VS / CH
Contact :

Re: Nouveau V12 Lamborghini

Message par Froggy » 18 nov. 2010 08:31

C'est plutot audi qui pompe... Mais c'est sur le V10 pas le V12


SkY-HawK a écrit:
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!! :rofl:

Avatar du membre
fanhonda
Courseur
Courseur
Messages : 1847
Enregistré le : 29 sept. 2009 20:14
Canton : fribourg
Véhicules : Honda civic type R fk2 gt blanche
Localisation : corminboeuf

Re: Nouveau V12 Lamborghini

Message par fanhonda » 18 nov. 2010 12:43

hum ok donc 100% italien ce moteur?



Avatar du membre
Froggy
Administrateur du site
Administrateur du site
Messages : 24686
Enregistré le : 03 sept. 2009 14:27
PS3 ID : FroggySGN
Canton : Valais
Véhicules : Civic Type R FK2 GT
NSX NA1 Fun
Localisation : VS / CH
Contact :

Re: Nouveau V12 Lamborghini

Message par Froggy » 18 nov. 2010 12:56

Ca reste a prouver, mais l'ancien est fabriquer a Sant'Agata Bolognese, a la main. J'ai une emission complete la dessus, hyper interessant!


SkY-HawK a écrit:
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!! :rofl:

Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 2 invités