Page 1 sur 1

240 Z qui déboite

Posté : 30 oct. 2009 08:47
par Piwy
C'est pas une RHD mais elle chie cte caisse...
1970 Datsun 240Z - Original Gangsta'
Shaw Takahashi Schools The Pee Wees With A SR20DET Powered 240Z
By Roel F. Concepcion
Photography by Scott Dukes
It's rare to be in the presence of a legend. Most of the time, we only recognize its importance after the fact, after it's long gone, when we can only talk about it and wish we would've been there to grasp it personally. Thankfully, in the automotive world, being close to a legend is easy to realize, simply by having the right amount of money, luck, and time. Take, for example, legendary cars like the Toyota Corolla AE86 and the Datsun 510. These two cars are often restored and retrospectively appreciated years after they rolled out of the production line. One such car that should be added to this short list is the Datsun 240Z, an old-school favorite that started the entire Z craze.

The Datsun 240Z, available from the 1970 through the 1978 model year, was offered in a three-door hatchback body style and better known in Japan as the Fairlady Z. Yutaka Katayama, better known as Mr. K and the Father of the Z, was the idealist who brought the 240Z to the U.S. in 1970, when it immediately attracted the masses with its front-engine, rear-wheel-drive layout, 2.4L SOHC inline six-cylinder engine, and of course, the stylish "240" badge placed on the B-pillar quarter panel. It was a hit with the American public, making it difficult to find at local dealerships, especially with its relatively cheap price tag. It was marked to sell for $3,526, while its direct competitors like the Corvette and Volvo 1800E were priced at $5,000 and $4,500 respectively. Its successors include the 280Z, 300ZX and most recently, the 350Z.

Its rich history as the foundation of an entire culture is what attracted Shaw Takahashi to purchase this 1972 Nissan 240Z. "I love these classic cars," Shaw explained. "I don't like the way they build Japanese cars today. They don't build them with heart like they used to back then." Shaw would know the automotive climate back in '72 and maybe beyond firsthand because he's probably older than your father and perhaps even older than your grandfather. At 58 years old, Shaw is what the gangstas call "O.G." or veterano, which means he was in the game from the start. He worked as a mechanical engineer for NGK spark plugs before starting his own company in Torrance, CA. As a young adult in Japan, he rally raced professionally, long before the advent of drifting. Despite all of his experience, he lives his life with the heart and mindset of a young tuner. All he wants to do is fix up vintage cars and race them on the streets and tracks.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


source : http://www.superstreetonline.com

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 30 oct. 2009 09:03
par Froggy
Ouahou! elle est juste magnifique!!!

En plut il a le meme boost controler Blitz que moi :-p

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 30 oct. 2009 12:51
par Piwy
Froggy a écrit :Ouahou! elle est juste magnifique!!!

En plut il a le meme boost controler Blitz que moi :-p
Tu crois j'en avais vu une a vendre en suisse un 240z mais en automatic et un intérieur trop moisi et le prix oh my god :roll:

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 30 oct. 2009 18:24
par eymits
Nickel! :!: :!: :!:

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 04 nov. 2009 08:53
par Kotetsu
Elle poutre!

J'en ai vu une il y a quelques mois, c'est des merveilles ces Z.

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 04 nov. 2009 09:34
par Piwy
Kotetsu a écrit :Elle poutre!

J'en ai vu une il y a quelques mois, c'est des merveilles ces Z.
Ouais elle poutre surtout avec le swap sinon c'est mou du slibard :mrgreen:

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 05 nov. 2009 06:14
par Kotetsu
Piwy a écrit :
Kotetsu a écrit :Elle poutre!

J'en ai vu une il y a quelques mois, c'est des merveilles ces Z.
Ouais elle poutre surtout avec le swap sinon c'est mou du slibard :mrgreen:
Ouais enfin ça reste un SR20 quand même. Avec un RB26 ou un VQ35 j'aurais carrément envie par contre... :twisted:

Cela dit, voilà encore un topic qui est mal placé dans la section technique.

C'est qui qui s'occupe du ménage ici??? :D

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 04 déc. 2009 12:50
par Wilder Car's Shop
Humm souvenirs, j’ai eu la chance de rouler avec la Datsun 240 Z… Une des seules en France qui était dans un état proche du neuf… Il s’agissait de celle que nous avions à la concession Nissan dans laquelle j’ai bossé ! :D
Mais nous l’avons vendu au siège de Nissan France pour le musée ! Du coup je faisais le con au volant d’une sublime Nissan Royal President de 1973…. :mrgreen:

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 23 janv. 2012 14:40
par Rastafarai
Mmh, 240z .. Ceci fait partie de mes rêves, j'espère en posséder une un jour ! J'adore ces anciens modèles JDM.

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 12 mars 2012 23:37
par Radec
Rastafarai a écrit :Mmh, 240z .. Ceci fait partie de mes rêves, j'espère en posséder une un jour ! J'adore ces anciens modèles JDM.
Pareil, c'est juste magnifique ces voiures ! Au passage qqun sait combien peut coûter une 240 d'occaz ? Et ou en trouver une ??? J'ai un peu fouillé le net, mais rien de concrèt...

Re: 240 Z qui déboite

Posté : 13 mars 2012 00:43
par Froggy
Tcheu le déterrage :-D