Il y a deja eu un topic sur la version Toyota, mais voici la possible version Subaru
It's no longer a secret that Toyota and Subaru are collaborating on building a new sports coupe. While Toyota's version will come from the FT-86 Concept car unveiled at the 2009 Tokyo Motor Show, Subaru's interpretation is still very much under wraps.
A number of details that should please Subaru fans have now surfaced. Firstly, the FT-86 takes on the internal codes 086A, 087A and 088A for the Japanese, US and European markets respectively. The Subaru on the other hand is codenamed the 216A according to BestCar magazine.
Another tidbit is the engine which was previously speculated to be a 2.0-litre turbo boxer making about 118kW (160hp). Indeed it is the revised 2.0-litre turbo from either the Impreza 2.0 GT or the WRX STI. However, power is rumoured to be around 184kW (250hp) with a possible STI version making 227kW (308hp).
Subaru will further distance the 216A from the FT-86 through signature styling elements (as presented in these artist renderings), longer and wider dimensions and an extra 100kg in weight. However, the closeness in actual wheelbase and overall length with the current hatch mean the two could share even more parts.
Pricing has been speculated at around ¥3 million (€22,267/ US$32,880) when launched in Japan in 2011.
SkY-HawK a écrit:
Les tractions, c'est comme les homosexuels; on peut prendre du plaisir avec, mais c'est pas fait pour!!!
ça ressemble une chié au proto de la nouvelle NSX, mais c'est pas vilain, loin de là
Un bidon de 10w40, 67.- avec Mastercard. Un plein d'essence, 53.10 avec Mastercard. Prendre tous les matin une voiture qui a 300'000km, avoir le sourire quand on s'installe à l'intérieur et être sûr d'arriver au boulot, ça n'a pas de prix
Ca doit surement etre le prototype de la nouvelle Celica qui sera commercialisée en 2010 etant donné que pour ce projet Toyota à fait appel à Subaru (une célica avec 2 moteur a choix : hybride ou le moteur de la STI actuelle d'après mes sources)
J'ai toujours vu ce proto sur internet avec associé le nom NSX
Un bidon de 10w40, 67.- avec Mastercard. Un plein d'essence, 53.10 avec Mastercard. Prendre tous les matin une voiture qui a 300'000km, avoir le sourire quand on s'installe à l'intérieur et être sûr d'arriver au boulot, ça n'a pas de prix